Der kom en ny opdatering til Sims 4 i går forud for den nye udvidelses pakke der kommer på gaden i morgen (16/11) og som handler om kendiser og berømtheder.
I den nyeste opdatering får man et nyt terræn værktøj hvor man kan hæve/sænke terrænet og dermed bygge op eller ned.
Hidtil har det været sådan at der lå et redskab til at hæve fundamentet på ens bygninger – så man kunne sætte trapper på og have forskellig højde på huse og bygninger. Her lå en justering som man kun hæve med og så hævede fundamentet sig på huset – man kunne så vælge forskellige mønstre til det her fundament. Dette redskab er nu væk og i stedet fandt jeg det nye redskab efter at have ledt i ½ times tid.
Med det nye redskab som er pil op eller ned – kan man nu hæve fundamentet eller det modsatte – sænke det – så man pr automatik får en kælder – smart nok – men det har dog en grim side effekt. For hvis du vil lave en kælder vil du opdage at huset måske nok bliver ned sænket – men terrænet vil ikke omslutte bygningen da der efterlades en vis afstand mellem terræn og hus – og det ser ærlig talt rædselsfuldt ud. Nuvel man kan lave en kælder – men jeg indrømmer at kælder redskabet i Sims 3 er langt nemmere at håndtere og arbejde med.
Jeg har ikke lige nu en løsning på det problem – men vil da prøve at arbejde lidt videre på det og se om jeg kan hitte forskellige metoder ud af det.
Indtil videre syntes jeg det er en rigtig dårlig løsning der er kommet ud af det – det kunne de godt have lavet bedre – jeg personlig var hellere fri for den opdatering – i forvejen er bygningerne i Sims 4 ofte klodsede da de syner virkelig meget.