Mit sims 2 spil

Post Reply
Anbodil

Mit sims 2 spil

Post by Anbodil »

Det er altså sjovt med sims 2, men jeg forstår så udmærket, at mange synes det er det bedste sims spil, der nogen sinde er lavet og måske også det mest gennemførte. Jeg læste lige i biblioteket i spillet, der hvor man kan læse om hvad de forskellige pakker har at tilbyde, og hvordan man gør hvad! Den har langt mere med end sims 4 og jeg havde glemt at man både kan være indehaver af forretningskæder og have mange ansatte. Ja faktisk kan man drive det vidt i sims 2. Noget jeg troede først kom i sims 3 sjovt nok.
Men det skønne er, at jeg kan mærke den gamle kærlighed for spillet røre på sig. Der er SÅ meget jeg har glemt, at det er en fornøjelse at finde ud af det efterhånden.
Jeg ved ikke hvor længe jeg fx ledte efter terrænpaint..jeg var sikker på at det måtte være i spillet...og var der ikke noget med at man også kunne hæve og sænke terrænet og lave søer? Jeg ved sg ikke hvorfor jeg var så lang tid om at finde det i kataloget, men pludselig blev jeg opmærksom på spadeikonet..og hurra...alle mine fantastiske terrænpaint kom frem <Hurra!!! Altså...hvor tosset kan man være ](*,)

Det er faktisk også en lettelse at spillet på en måde er mere enkelt (byggedelen) og så kan man spille i ro og mag. I sims 4 brugte jeg pauseknappen i et væk, men det er ikke så nødvendigt her. Og simmerne gør ikke alt muligt man ikke har bedt dem om. Man kan sige de er mere velopdragne end i sims 4 :lol: Den tid der nu er gået med ikke at spille sims 4 har måske også været med til at "afkode" mine forventninger eller vaner/uvaner.. så det igen er en fornøjelse at vende tilbage....hvad ved jeg!! Jeg har prøvet et par gange tidligere, men her krøb spillet ikke rigtig ind under huden på mig endnu. Men det kan jeg mærke at det gør nu.

Jeg har altså også støvsuget nettet for gode flotte ting til spillet og katalogerne..så det er en ren fryd at hitte på at bygge! Parsimonious har nok været der jeg har hentet de fleste ting...hende Kate er bare dygtig! :D

Det sidste jeg fik bygget er en forretning med parfume og eleksire som er meget handige, hvis man lige vil lave en af de mange slags simmere man kan eller fjerne det igen..gøre dem i godt humør og den slags! Så må jeg finde ud af hen ad vejen om og hvordan sådan butikker virker og om den overhoved kan virke uden at have en fast ejer....hmmm!

Her er så butikken:
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 26-04-2022 20_58_22.png
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 26-04-2022 20_58_55.png
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 26-04-2022 20_59_26.png
Og det nabolag jeg p.t arbejder i:
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 26-04-2022 21_09_45.png
Anbodil

Re: Mit sims 2 spil

Post by Anbodil »

En ulempe ved simmerne i sims 2 er dog at de ikke har så langt et voksenliv og det tager immervæk en rum tid at dygtiggøre dem, og jeg kan ikke huske, om man kan sætte de voksnes alder i stå med koder eller noget. :-k
sims4ever

Post by sims4ever »

Jeg aner ikke om man kan "stoppe tiden" i sims 2 - tror jeg slet ikke jeg brugte dengang jeg spillede - men jo det tager en krig at dygtig gøre dem.
Der er en del links herinde på forum omkring sims 2 - måske du kan bruge nogle af dem? De ligger i selve forummet.
Anbodil

Post by Anbodil »

Jeg valgte simpelthen at tage på uni, for her går tiden med at få venner og dygtiggøre sig, og man skal ikke tænke på maden. Den får man serveret. :D
Jeg mangler simmere til mit nabolag og også nogle som kan klare en forretning, så jeg bruger dem fra uni når de er klar. De kommer også til at tjene bedre og det er sjovere!
Der er så mange ting jeg har glemt, så jeg hygger mig gevaldigt med at genopdage dem, som fx når en sim står og taler med andre og så pludselig ser direkte på mig og vinker... :lol: eller når de danser og røven kører rundt.. :lol: og så er de meget glade for at være nøgne.. :lol: Og musikken....uhh den er altså god i sims 2! :)
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 30-04-2022 19_06_14.png
Lige nu styrer jeg alle 5, det kan jeg sagtens overskue!! :D
sims4ever

Post by sims4ever »

Ja den uni pakke gør lige lidt ekstra - spillede jeg også en del med i sin tid.

Det der med dans - det har de da genskabt noget af i sims 4 - for sims 4 simmere har da godt nok dansefærdigheder :lol:

Godt du hygger dig med spillet - jeg bliver helt nostalgisk - og jeg har jo stadig det der nabolag jeg ikke har gjort færdig - men det må jeg bare bide i mig 8-)
Anbodil

Post by Anbodil »

Ja sims 2 er nostalgisk, men det er jeg jo også og det mere og mere med alderen. Lige nu hindre sims 2 mig i at gå helt fra forstanden, men det er en anden historie, som jeg måske fortæller på et tidspunkt!

Jeg kan kun glæde mig over at al mit arbejde med at få sims 2 op og køre, samt det at nutidsgøre spillet ikke var skønne spildte kræfter. For jeg hygger mig gevaldigt. Der er så mange små ting i spillet som bare er så hyggelige og faktisk synes jeg at de nye sims ansigter er bedre end dem i sims 4, men kroppene...tja...måske ikke lige, men pyt skidt det er mindre væsentligt. ;) Tempoet i sims 2 passer mig også bedre. I sims 4 blev min pauseknap slidt uanset hvad, men i sims 2 er det kun her på uni hvor jeg skal styre 5 og skal danne mig et overblik at den blir brugt en del, ellers er det mere sjældent at pauseknappen blir brugt. Det siger jo lidt! ;)

Her er lidt flere shots:

Måske du husker hønedansen :D
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 01-05-2022 00_14_30.png
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 01-05-2022 00_14_52.png
Eller snebold kampen..
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 01-05-2022 00_18_09.png
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 01-05-2022 00_20_44.png
Jeg kan rigtig godt lide den der lille ting med at simmerne ser tilfreds og anerkendene på deres snemand, når den er færdig
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 01-05-2022 00_22_02.png
Her blir der åbenbart spillet luftguitar... :D
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 01-05-2022 00_25_43.png
Og så den søde pingvin som altid hilste på snemænd og som man kunne klappe
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 01-05-2022 00_31_19.png
Og det her taler vist for sig selv.. :D
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 30-04-2022 22_48_58.png
Og igen...jeg synes virkelig at ansigterne i sims 2 er blevet super gode og meget forskellige..
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 30-04-2022 23_53_55.png
sims4ever

Post by sims4ever »

Jo jeg kan godt nikke genkendende til det meste :mrgreen: den der hønsedans :lol:
Simmerne i sims 4 har mere personlighed og foretager sig det meste selv - men jeg bruger nu ikke pauseknappen så meget - syntes det er sjovt de selv finder på :)
Anbodil

Post by Anbodil »

Jooooow men for lidt siden blev jeg godt nok ærgelig over jeg ikke fik brugt den i tide, for så skete det her:
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 01-05-2022 16_57_04.png
Så da hun vågnede ved midnat, satte jeg hende til at skrive en ny termin opgave, fordi hun skal gå anden del om og er på prøve... ](*,)
Og ham ved siden af havde heller ikke skrevet termin opgaven endnu, men skulle til eksamen om 5 timer...
Jo bedre karaktere de får, jo flere penge tjener de jo..Max (13) gir 1200 pr snude!! ;)
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 01-05-2022 17_04_13.png
Jeg synes nu også at simmerne er rimeligt selvkørende, på en behagelig måde i sims 2! Man behøver strengt taget ikke blande sig, men hvis man vil ha at de præstere bedre, så skal man altså blande sig.;)
sims4ever

Post by sims4ever »

Ejj du er nød til at holde dem fast på deres lektier :lol:
Anbodil

Post by Anbodil »

Det er lykkedes mig at få Bitten, som hun hedder, tilbage på banen. Hun klarede sin "syge" eksamen men halter nu bagefter. Hun har også skiftet hovedfag, ligesom nogle af de andre. Hvordan det så vil udmønte sig i spillet at hun er bagefter , ved jeg ikke, for jeg mindes ikke at ha prøvet det før. :D
En episode som jeg simpelthen ikke kunne lade være med at grine over var ham træneren. Ham havde jeg glemt!
2 af de unge knægte dansede hønedansen sammen og pludselig kom han farende ind til dem og skældte ud. Jeg formoder han har sag noget som: I skal ikke spilde tiden med den slag fjollerier, bare se at komme i gang med at træne og få noget produktivt ud af jeres liv!!!!!
Den buttede af knægtende fik nok at gøre..sikke et syn :lol:
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 02-05-2022 22_21_46.png
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 02-05-2022 22_22_55.png
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 02-05-2022 22_23_30.png
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 02-05-2022 22_24_32.png
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 02-05-2022 22_26_53.png
Jeg kan huske at en del spillere brokkede sig over, den måde spillets tid foregik. Derfor fik jeg også lagt et mod ind som regulerede på noget af det. Det vil sige, når en simmer besøgte en off. grund og der gik 7 timer...så når de tog hjem igen, blev der talt 7 timer frem for ankomst. Men det virker så bare ikke på UNI erfarede jeg, men pyt skidt.
Det fik mig dog til at tænke over at tiden kun går for den spillede fam/simmer på grunden. For alle de andre står tiden stille. Sådan er det jo ikke i mere i sims 4. Men man kan jo også vende det til sin fordel.
Så når jeg er ved at blive træt af at styre studerende unge mennesker, så spiller jeg bare en anden familie, og kan være sikker på, når jeg vender tilbage er der ikke sket et skid...ingen uforudsete eller trælse ting. Du er virkelig "gud" i dette spil og ikke kun en tilskuer... :lol:
Post Reply