Lens Islands

Snak om spil generelt
Post Reply
Anbodil

Lens Islands

Post by Anbodil »

Len's Island er et overlevelses spil og indiegame, som jeg har spillet siden før Jul. Jeg øver mig på at kunne kæmpe/ slås i et spil...for det er i al fald ikke noget man lærer i sims... :lol:
At kunne bruge tasteturet effektivt når man spiller, var meget svært i starten, efter jeg forlod sims...bare de der WASD taster :roll:
Forøvrigt så er Stardew Walley et rigtig godt spil til at få indkodet WASD i fingrene...udover det, er der alt for meget at lære i det spil og at fiske gir mig stadig problemer.

Nå men Len's Island styres af en kombi af tastetur og mus...og har en mine hvor du skal hente bestemte råvarer..og også her du skaber spilfremgang. Ellers kan du på overfladen muntre dig med at samle materialer, gå på opdagelse i ø riget og ellers bygge store og små huse alle vegne. Byggedelen er faktisk rigtig god. Og jeg har set eksempler på nogle som har moret sig med at bygge hele promenader langs vandet. Der er også en dyrkningsdel...så du kan tjene nødvendige penge...og den er også udmærket...taget spillets størrelse i betragtning.

Nok om det. Jeg har på you tube set videoer om Lens Island, bare for at få en fornemmelse, hvad jeg var oppe mod i minen. Men jeg havde så ikke set så meget af minen og de monstre som var der ,før jeg købte spillet. Så jeg blev noget betænkelig da jeg erfarede at der var langt værre montre dybere inde i minen og den skjulte by derinde. Uha..det blir da en hård nød at knække. Det er ikke slemt at dø i minen for du spawner bare op udenfor, men sådan som spillet er lavet nu mister du en del eller det meste af det du har fået samlet sammen derinde.

Så det gælder om at være godt påklædt inden man trænger dybt in i minen og her er mange våben at vælge mellem, med forskellig effekt.

Men for at gøre en lang historie kort, så øvede jeg mig på level 1 og 2 monstre og det gik udmærket. Level 3 monstrene dræbte mig desværre flere gange i starten, derfor var min sejr følelse også stor da det lykkedes mig at klare den ydre del af byen uden at dø, her i går. Og en del af monstrene var level 3.
Det værste ligger stadig foran mig, nemlig level 4 monstre og en boss. Men jeg har ikke travlt.. :mrgreen:

Da jeg kom ud af minen i går med alt i min rygsæk intakt var jeg bare helt oppe at køre. Og jeg kom til at tænke på at de fleste som spiller med skydespil og spil hvor man skal slås må da være adrenalin junkier, for jeg var sådan oppe at køre på adrenalin, at jeg næsten ikke kunne komme ned på jorden igen.. :lol: :lol:
Ikke noget som er godt, når man egentlig var på vej i seng... :lol: :lol:

Billede følger, hvis det kan lade sig gøre!
sims4ever

Re: Lens Islands

Post by sims4ever »

Dett lyder som noget kompliceret noget - men det er det nok altid når man hører om det og måske det er nemmere når man sidder med det.

Ja det med adrenalin - der har jeg også været efter sønnerne - de spiller jo den type spil hele tiden. Lige nu er det Final Fantasy - et spil med med både dyster og lys side. Det har de spillet i flere år.

Hvis det er muligt må du gerne ligge billeder - men jeg skal prøve at kigge på det når jeg er inde på Steam.
Post Reply