Paralives

Snak om spil generelt
Post Reply
Anbodil

Paralives

Post by Anbodil »

Her er lidt nyt fra teamet Paralives.

De har fået ansat endnu en 3D tegner som udelukkende skal arbejde med karakterende og deres klæder m.m. så der kommer virkelig til at ske noget i fremtiden.

Desuden har de arbejdet med møblerne. Alex lavede som noget af det første en "bunkbed", og den kunne stables til en køjeseng...hvis man trak i den opad..og den kunne udvides til en dobbeltseng, ja sågar en 3 personers seng..hvis man trak vandret i den. Faktisk virkelig smart. Og den ide har holdet nu valgt at implementere i spillet, helt og holdent. Men med forfinelser. For fx prøvede de at trække i en lænestol så den kunne blive til en sofa...men uden koderettelser, så ryglæn og armlæn spøjse ud. Det har de så rettet nu.
Et andet objekt de viste var en knage til væggen. Hvis man hev i den kunne den trækkes ud til så mange knager man ku ønske sig og havde plads til. Egentlig ret enkelt. Og den "forandrings" mulighed vil de give de fleste af tingene til spillet. Kodemæssigt kan jeg godt forestille mig at det må være en kæmpe fordel, for det vil fylde væsentligt mindre og også når du bygger og møblere et hus..og her taler jeg om polycounts. og mb og læsetid. Desuden vil vi ikke ende op med disse kæmpe kataloger som man tilsidst ikke kan finde en skid i. :D
Det er faktisk rigtig smart tænkt.
Man kan forestille sig at en knage fx skal læses af grafikkortet som fx6...og ville man kan flere knager...fx 4 stks....så skulle det læses som fx6fx6fx6fx6...men med "strech" koden ville det bare blive fx6-q1 uanset hvor lang knagen blev, hvis strechkoden hed q1.

Det her er naturligvis bare for at spore ind på ideen i den tanke...og har ikke rod i virkeligheden...men jeg kan sagtens se potentialet i at programmere sådan!!
Det er smart tænkt! ;)
sims4ever

Re: Paralives

Post by sims4ever »

Det går altså fremad for dem - spændende :D

Det der med at kunne trække i en stol og få en sofa ud af det - eller den med knagerne er en super god ide da det jo vil tage betydelig mindre tid at stille inventar ind i et hus. Og ja det hele laves med koder - da det er en maskine der skal læse det ind - godt man ikke selv skal rode med sådan noget :? - men dejligt at der er nogen der gider lave sådan noget :)

Nu sad jeg selv i går og ledte efter en bestemt ting jeg skulle bruge til Sims 3 - men om jeg kunne finde den - endsige får øje på den :o - Jeg brugte den lige i sidste uge da jeg byggede en park - men dæleme om jeg kunne huske hvilket katalog den ting lå i - og sådan kan man bruge tonsvis af "kostbar" tid - og nej jeg har stadig ikke fundet den - men skal da kigge igen :lol:
Anbodil

Post by Anbodil »

Ja det er sg ikke nemt at finde noget i sims 3...og selvom de lavede et søgeprogram i sims 4, blev det sg ikke nemmere...eftersom de gav alle ting sådan nogle åndsvage navne.. :roll:, som der overhovedet ikke var logik i!

Jeg tror det blir dejligt nemt at bygge i Paralives og så får vi jo også farvehjul...jojo...så når man først har fået fat i hvordan man gør...så vil det tage ingen tid at banke et hus sammen!!! :D
sims4ever

Post by sims4ever »

Det er altid blevet kaldt alt muligt mærkeligt i Sims spillene gennem tiden og det er da klart man ikke kan huske det. Har aldrig brugt søge funktionen i sims 4 men troligt kigget alt igennem - johh man bruger meget tid på det :roll: De har jo lavet lidt af det der hiv og træk i sims 4 - måske nok på en lidt klodset måde - generelt bryder jeg mig ikke om at bygge i sims 4 :oops:

Jeg er da spændt på hvordan det der paralives bliver når det er klar til at sendes ud - men der går jo nok en tid endnu.
Anbodil

Post by Anbodil »

Ja jeg tror roligt vi kan regne med 2 år i al fald. Men Alex vil heller ikke sende noget på gaden uden det er gennemtestet på kryds og tværs...og det tager vel også sin tid.
Jeg ved at han har hyret en til at tage sig af lydsiden..så det arbejdes der også på p.t. :) Og at det kommer til at tale "volapyk" ala simslish...men på en anden måde!
sims4ever

Post by sims4ever »

Ja jeg tænker også et par år - ved ikke hvad han stræber efter og hvor meget der skal følge med spillet i første omgang.
Anbodil

Post by Anbodil »

Det ved jeg faktisk heller ikke, men jeg har på fornemmelsen at han pønser på at parafolks skal flytte ind med en papkasse/flyttekasse. Om det så ligesom er noget standardudstyr de kan hive ud af kassen, når en flytter ind eller hvad...det aner jeg ikke. Men jeg synes ideen er god! :)
sims4ever

Post by sims4ever »

ahh så det skal se ud som om de har noget med sig når de flytter ind - så der er noget at starte på - men det kan man jo også i sims - at de pakker deres ting ned når de flytter fra sted til sted.
Anbodil

Post by Anbodil »

Ja det er rigtigt, men her er flyttekassen synlig i huset. Så vidt jeg har forstået vil de også ha at parafolkene tager skoene af indenfor og at de gir hånd eller hilser på forskellig vis alt efter hvor godt de kender dem de møder, eller også er det efter deres nationalitet. Men altså alle den slags detaljer tænker jeg er omstændigt og jeg forventer ikke de kan få det til at virke. Dog ved jeg at grundspillet vil indeholde mere end vi fik til sims 4s grundspil......tja,...men jeg holder nu alligevel forventningerne fra døren og glæder mig bare over at der kommer et alternativ! ;)
jeg ved nemlig allerede, at jeg ikke vil investere i et sims 5....det spiller jeg alt for lidt sims til nu. ;)
Anbodil

Post by Anbodil »

Nu fik jeg mail med billeder af de nye væsentligt forbedrede kroppe til Parafolks. Som de bla skal bruge til at fabrikere deres tøj på. Proportinerne er blevet væsentligt forbedrede og hænder og fødder ser godt ud også.
Jeg glæder mig til at kunne vise dem frem, når det er muligt! :)
Post Reply