Paralives

Snak om spil generelt
Anbodil

Re: Paralives

Post by Anbodil »

Ja jeg er jo kun 1,59 cm så jeg ville da benytte mig af det....helt sikkert. Husker dengang jeg havde kærester på 1,82...hvor man krammede deres maver, nærmest..og de skulle bukke sig for at kysse.... :D !!
sims4ever

Post by sims4ever »

:lol: ja højden kan godt give problemer - siger jeg der har en mand der er 201,5 cm - jeg er selv 168cm
Anbodil

Post by Anbodil »

Uhhh som en i kommentarerne skrev; jeg kommer til at have den bedste jul nogen sinde!!!! :D :D

Det blir rart at kunne lege med "dukkehus" igen. Det kan godt være jeg ikke får spillet så meget, men man kan som sagt altid lege med at bygge hus og indrette!! :D/

https://www.youtube.com/watch?v=MeL5GCfdi6M
sims4ever

Post by sims4ever »

Jep jeg så videoen inde på instagram i går. Jeg har lige kigget den igen herinde.
Jeg er i sær vild med at man kan lægge tøj på hylderne - de har bare tænkt på alt, så det bliver helt anderledes end Sims.
Jeg tænker også spillet nok havner ved mig - det kunne med rette være en julegave fra familien :lol:

Jeg spår også at der vil blive en valfarten væk fra Sims når paralives kommer - men det har EA selv bedt om ;)
Anbodil

Post by Anbodil »

Firmaet EA er ingenting for mig...læser jeg EA nu, betyder det early access! :D

Jeg er nu også lidt spændt på, hvordan det hele vil fungere, især med et par af forskellig højde og om paraerne også vil gå gennem visse ting og sådan...du ved når kodningen ikke helt virker. Det var der bare så meget af i sims..men Paralives er bygget helt anderledes op så det kan blive interessant. Jeg er også spændt på HVOR meget paraerne vil interagere med de omgivelser vi laver til dem, både i boligen og udenfor...men early access er jo early access!! ;)

Og så er det sjovt at tænke på at jeg var med til at hjælpe projektet igang med økonomisk støtte i flere år!! O:)
sims4ever

Post by sims4ever »

Jeg har ikke endeligt besluttet at købe Paralives - man skal huske det er early access de leverer - og jeg vil ikke kaste penge efter et spil, før jeg ser hvordan det udvikler sig. Jeg ved godt jeg skrev længere nede at jeg skulle have det - men efter at have tænkt det igennem, træder jeg lige vande først. Der er 1 million på ønskeliste inde på Steam - inklusiv mig, (som jo kun er en dråbe i havet) - Men jeg er begyndt at tænke at vi måske ser en masse farver som ikke er der mht. Paralives. Hvor mange gange har vi ikke klappet i hænderne over pakker mv der kom til The Sims og så i nogle tilfælde blevet skuffede. Jeg tror heller ikke at Paralives vipper The sims af pinden - dertil har det for mange år på bagen og ikke mindst spillere over hele verden. EA/Ea games eller ej - så er det ikke til at komme udenom de spil de har skabt gennem årerne omkring The Sims.
Jeg må bare vente og se hvordan det udvikler sig hen af vejen.

EA = early access :lol: Den var god :mrgreen:

Jeg kan godt huske at du støttede Paralives.
Anbodil

Post by Anbodil »

:) Ja jeg husker i starten hvor jeg læste med i diskussionerne på de forskellige spil på steam, blev jeg meget forvirret over det der EA. Indtil der var en venlig sjæl som forklarede mig at det betød early access. Da skreg jeg af grin, fordi det var lige præcis hvad jeg synes firmaet EA stod for lige siden de overtog the sims og lavede sims 3s udvidelsespakker. De fik aldrig rettet alle fejlene så det voksede jo bare. Og i sims 4 spyttede de pakker ud med så stor hast at det i al fald var umuligt at rette noget ordentligt. SÅ det passer så glimrende på EA. Firmaet var og blev ved med at være et ea firma!! :D

Men jeg synes ikke du gir Paralives kredit når du sammenligner dem med sims. Selvom spillet udkommer i ea, så ved jeg at teamet har arbejdet utrætteligt på at lave det så gnidningsløst så muligt. Spillet er Alex's hjerteblod og han sætter en ære i at der helst ikke skal være fejl eller bugs, men man kan jo ikke teste alt. Selv velrenomerede firmaer må nogen gange lige lave en hotfix eller to.

Jeg er ligeglad med hvad det kommer til at koste, jeg køber det og så er det vist på tide jeg får skilt mig af med sims 4! Sims 2-3 beholder jeg dog! ;)
sims4ever

Post by sims4ever »

Jeg giver hverken EA - eller rettere Maxis eller Paralives kredit.

Maxis teamet har jo også arbejdet utrætteligt for at levere både sims 3 og 4 - EA er "bare" en spil koncern som tilfældigvis har købt Maxis.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det her - men vi ser ikke alt hvad der foregår i kulisen - I mine øjne så skal de forsøge at sælge deres spil uanset om det er det ene eller det andet spil. Det gør de ved at lave små trailere og vise små sektioner fra deres spil - så vi allesammen klapper i hænderne af begejstring.
Sådan har det været den ene gang med den anden - både med Sims - men også med Paralives. I Paralives trailere/videoer har vi mest set deres bygge redskaber - hvordan man kan trække i dette og hint - omfarve mv. Men ikke nogen egentlig spil version - har vi set til nu, andet hvordan paraerne bevæger sig, hvordan man kan ændre på dem osv.
Sådan er det/har det været i Sims i alle de år spillene har været til. Og så når man har investeret i spil/pakker bliver man "snydt" fordi det virkelige spil viser sig at være noget helt andet end man har troet. Reklamens magt er stor - det gælder i alt - ikke kun spil. Sælgerne vil jo sælge. sælge og ikke andet.

Et andet spil eksempel er Foundation som jeg har spillet en del. Nu er spillet færdigt og der kommer ikke flere ting til det. Men det er også et ødelagt spil i dag, fordi der er lavet så mange forandringer, fejl der er rettet. Knapper/ikoner der er flyttet, så man nu skal lede en del for at finde det man skal bruge. Udover det skal man pause spillet og ind på en anden side/sider for at holde styr på om der er frigivet nye ting, hvor meget har din by tjent, hvor mange af dine indbyggere er glade/ulykkelige osv.
Så taber jeg interessen - ligesom jeg også har gjort det med Sims 4 - jeg vil så gerne spille det - men gud hvor det keder mig meget hurtigt og sådan tror jeg også det vil blive med Paralives. Det ser rosenrødt ud lige nu - men der er altid en bagside. Så NEJ [-( Jeg køber det ikke - men vil følge med på sidelinjen, for at se hvordan det udvikler sig.
Vi har faktisk snakket en del om det her under aftensmaden - det er ikke kun mig der tænker sådan - sådan tænker resten af familien også.
Anbodil

Post by Anbodil »

Her er vi nok meget forskellige.

Jeg gir ikke en hatfuld for reklamer, heller ikke i spilverdenen. Men du kan da godt kalde det reklame, når andre spiller et spil og man ser med på sidelinien. Det er sådan jeg kan få blod på tanden til at købe spil. Men jeg har nu også en del liggende, som jeg aldrig har være inde i eller kun lige har besøgt og så de par stks som jeg ikke undersøgte ordenligt og som viste sig at være til en gamepad. :D Ak ja..jeg har prøvet at spille med gamepad og det er væsentligt bedre for ryg og skuldre, men her er vanens magt altså meget stor!! :roll:

Jeg er næsten ligeglad hvad et spil koster, så længe vi ikke kommer over 400 kr. Men endnu har jeg ikke kastet mig ud i den prisklasse, for det er alt for svært eller for farligt i sådanne spil!! :lol:

Når jeg køber et spil så ved jeg jeg støtter udviklerne og det er nok for mig. At jeg så kan være heldig at nogle af de spil bare lige er mig er bare fedt, og dem har jeg 5 af, som jeg elsker og jævnligt spiller igen og igen. Det er godt nok til mig!! O:)

Forresten så har der altså været en præsentations video ude om Paralives og hvordan det fungere. Jeg er sikker på du har set den. Vi så parafolks interagere med hinanden og hvordan du gjorde det, og vi så en forretningsgade og hvordan du får arbejde...og meget andet!!
sims4ever

Post by sims4ever »

Jeg har heller ikke set alt fra Paralives - men det gør jeg heller ikke fra Sims mere - så det er ikke så aktuelt. Jeg overvejer at prøve at spille Sims 3 igen her nu vejret ikke er til så meget udenfor mere.

Mathias er dog ret sikker på at jeg køber Paralives :lol: - han er også selv interesseret i det, hvilket er ret sjovt, nu han spiller de der "drabelige" steam spil - det er vist mest Final fantasy han spiller - men han har så mange at det halve kunne være nok :roll:
Post Reply