Begejstring eller forbehold

Anbodil

Re: Begejstring eller forbehold

Post by Anbodil »

Det ser da godt ud Ina...og ja jeg har nu valgt at stille opløsningen. Når jeg bygger er jeg nede på den der gamle 1082x960 og når jeg så spiller er jeg oppe på 1969x1102 selvom jeg kunne gå helt op til 2560x1440.

Det er ærgeligt med forståeligt du ikke kan finde gejst for sims 2. Jeg ved heller ikke hvor langt jeg kommer, men foreløbig er der ingen af mine steam spil som tiltaler mig andet end Planet Crafter. Men her er der lovet en ny DLC som ser lovende ud. Så jeg tror jeg holder mig i skindet indtil da. Det er så kedeligt når man holder af et spil som man så ender med at spille SÅ meget så man blir træt af det.....ligesom med sims faktisk!

Det ku eller ha været fedt med en fællesopgave i sims 2...du ved ligesom i gamle dage, med at en laver en grund som så pakkes til fil og gives videre. Og så skal man enten spille sådan eller sådan på grunden.
Jeg har faktisk alle de ting det var muligt at trække ud af Castaway og man kan plukke kokosnødder, papaya og bananer og spise dem. Gå på gløder og alt det andet som det var muligt at overføre til sims. De CC er jeg faktisk ret glad for og har passet godt på dem.
Jeg fik tanken om at lave en Castaway grund med flere simmere som så skal klare sig nærmest fra grunden..og så se hvordan de klarer skærene.

Det er pussigt for jeg kan huske at alle os simsspillere godt ville have simmere som var mere selvstændige dengang...og det endte så ud i sims 4, hvor man nærmest "ikke kan få et ord indført", hvis du forstår. Men nu jeg lige spillede en dag på fabrikken, fandt jeg ud af at simmerne da så udmærket godt kan finde ud af at gøre alting selv, næsten. Det er kun når det drejer sig om noget med penge at de overlader styringen til os spillere, såsom at lave mad og betale regninger, eller købe ting og sager. Og det er da vist udmærket.... :D Budgettet styrer vi!! :lol:

Apropos Castaway, så har jeg faktisk stadig spillet, men tvivler på grafikken så lige er så heldig. Sidst jeg spillede gik det okej, men det er vist også 5 år siden eller deromkring!
Anbodil

Post by Anbodil »

Kan du huske de her :?:
Twikkii øen
Twikkii øen
Søland
Søland
Takemizu landsbyen
Takemizu landsbyen
Var lige på genkik! :P
sims4ever

Post by sims4ever »

Åhh ja dem husker jeg godt. "Jeg" rejste en del dengang :lol:

I sær søland var jeg vild med at besøge :D

Der er unægtelig sket meget i sims siden da.

Jeg var også ret vild med forretnings nabolaget og de kunne købe mobil telefoner via en automat 8-)

Jeg ved slet ikke om det stadig kan lade sig gøre at pakke filer til deling - hmm
Anbodil

Post by Anbodil »

:lol: Jaaa jeg mener også så bestemt at jeg kan huske du var vild med Søland...så husker jeg altså rigtigt.

Det med at pakke filer og OM det stadig skulle kunne lade sig gøre var også min første tanke, men hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre? Det var jo en af spillets væsentlige funktioner.
Mine tanker kredser mere omkring, hvordan vi skulle kunne udveksle de dersens packfiler. For man må jo bagefter pakke dem til en zipfil eller winrar hedder det vist i dag. MEN er det muligt at ligge en sådan fil her på forum???
I de gamle fora vi havde dengang kunne vi jo godt ligge pakkefiler som vi så alle kunne hente, men det er jo over 16 år siden..så øhh Ina det må du lige undersøge!! [-o<

Og så fik jeg en tosset ide i går. Nu vi har sammenlignet sims med et dukkehus flere gange, så kunne det være sjovt at lave et sådan. og så befolke det med far, mor og et barn. jeg ved så ikke med barnet om man kan lave dem i CAS i sims 2...det husker jeg ikke, men det ved du måske??

Kan du huske de dukkehuse man ku få da vi var børn og som man ønskede sig til jul...De var i 2 etager med skrå røde tage. Indgang i midten og et rum på begge sider af entreen som havde en trappe op til stuen på første sal og så et værelse. De havde vistnok kun døråbninger, ingen døre. Det mindede lidt om et parcelhus.
Jeg tænke det ku være sjovt at bygge hver vores dukkehus, så nøjagtig som vores hukommelse kan klare og så putte en familie ind og tage billeder. Det må bare ikke være vinter for så får familien sne i stuen...og det går jo virkelig ikke.... :lol: :lol:
Er du frisk????
sims4ever

Post by sims4ever »

Jeg skal prøve at finde ud af det med filerne - men det burde vel kunne lade sig gøre.
Hvis der oprettes et forum kun for det Hmm

Et dukkehus ja sådan et havde jeg også som barn. Min far fik det af en der boede på vores vej dengang. Så satte han det i stand - der kom nyt tag på, som man kunne lukke op. Der blev malet og sat tapeter op - og der kom en batteri kasse bagpå så der kunne komme lys i rummene - jeg kan huske at jeg lå og kiggede på det når jeg skulle sove om aftenen - ak ja sikke nogle minder :lol:

Jeg vil tænke over det med dukkehuset og prøve at se mig ud af hvordan det kan lade sig gøre, at lave det.
Anbodil

Post by Anbodil »

Eiiii det lyder godt Ina, så fik jeg sat dig i sving.... :oops: Forhåbentlig kan der komme noget hyggeligt ud af det!! ;)
sims4ever

Post by sims4ever »

Jeg har lige prøvet at ligge en zip fil ind under sims 3 - og det ser ud til at kunne lade sig gøre
Anbodil

Post by Anbodil »

Nu har der lige været en lille opdate igen til spillet. Cas fungerede i den gamle resolution, hvilket gjorde den irriterende at håndtere. Det glæder mig at de har fixet det!! ;)
sims4ever

Post by sims4ever »

:D Ej det var dejligt - men jeg tænker også at de gamle versioner af sims kan fikses så de virker.
Jeg må hellere prøve om jeg kan få bygget et eller andet op i sims 2 - jeg har sågar overvejet at prøve at lave et nabolag til sims 3 :-k :-k

Sims 4 er jeg stået helt af på - jeg er ikke ekspert på det spil og det er også det jeg har spillet mindst af dem alle - men min vurdering er at det er helt umuligt at fikse så det virker ordentlig - det er min tanke at det spil er gået helt i stykker. Så de gamle ting er nok dem man skal holde sig til - det er jo lidt lige som en Madam Blå kaffekande - den virker jo stadig i dag :lol:

Jeg overvejer at slette sims 4 forummet herinde - fordi vi jo ikke bruger det mere :-k
Anbodil

Post by Anbodil »

Ja madam blå virker stadig, hvis man kan få fat i et uskadet eksemplar! :D Jeg har en Raadvad brødskærer som jeg bruger til at skære især kål. Den kniv er bare superskrap!! :mrgreen:
Post Reply