Fortællinger fra mit sims 2

Anbodil

Re: Fortællinger fra mit sims 2

Post by Anbodil »

Ja jeg ved at Spøg familien var populær og de er som visse andre gået igen i alle spil. Jeg faldt over en oplysning om at Spøg i sims 4 vist var buggie og ikke til at spille med mere. Det er jo synd for dem som er gengangere.

Selv har jeg aldrig spillet med dem, men husker dog at jeg undersøgte deres "slot" i sims 1 tror jeg og fandt ud af at man kunne bygge toilet i midten af en bygning. :lol: ak ja!
sims4ever

Post by sims4ever »

Jeg har heller ikke spillet med dem siden sims 2.
I sims 3 er Mortimer og Bella jo børn - hvor Mortimers far hedder Gunther - og Bella vokser op i Ungkaal familien. Jeg har et par gange prøvet at se om det klikkede mellem Mortimer og Bella i nr 3 - men det gjorde det aldrig :lol:

I Sims 4 er de (Mortimer, Bella, Cassandra og Alexander) nærmest en del af gadebilledet - i sær Mortimer er en del til stede.

Jeg kan huske fra Sims 2 - at Bella jo var blevet bortført af aliens og at Mortimer ledte efter hende. Han havde teleskop øverst oppe i huset.
Jeg spillede på et tidspunkt i Strangerville (sims 2) - og her dukkede Bella pludselig op på gaden og rendte rundt i nabolaget :lol:
Anbodil

Post by Anbodil »

Så kastede jeg mig over opgaven og lavede den simmer jeg vil styre fabrikken med. Men trods boolProp testingcheatsenabled true koden, så kunne jeg ikke finde muligheden for at give hende skills i madlavning, så jeg var nødt til at sætte hende til at studere..
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 13-02-2025 23_03_59.png
Efter et langt stykke tid var hun så fortvivlet at hun oplyste mig om at hun bestemt ikke ville være alene på Fabrikken.
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 13-02-2025 23_05_02.png
Okej.. jeg tog hendes ord til efterretning og flyttede de sidste 7 kvinder ind
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 13-02-2025 23_06_22.png
Og så var der samling på tropperne. Så gjaldt det bare om at hilse på hinanden
Hilser
Hilser
Og som vi ved af erfaring udløser det også en del boldspil
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 13-02-2025 23_08_51.png
Men så begyndte sulten at melde sig. Min simmer var allerede ved komfuret og gik igang med at servere ostesandwich
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 13-02-2025 23_12_04.png
Men det viste sig at der kun var 6 måltider i et gruppemåltid... :roll: det havde jeg sg glemt..så hun måtte lave en omgang mere
Men så var de også alle bænkede og snakken gik livligt
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 13-02-2025 23_15_10.png
De fik selv lov at bestemme hvad de ville resten af dagen og jeg skal love for at der var noget at se til...efter hånden var det tid at komme i seng og så blev der ro
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 13-02-2025 23_29_17.png
Men for filen...altså så stod en op om natten for at tisse og en anden for at bade og jeg havde glemt at når de kommer i form, så vågner de af det og står ud af sengen....suk...men med lidt snyd, fik jeg ro igen til kl. 6.00
Anbodil

Post by Anbodil »

Næste morgen skulle der så bestilles noget...det var lidt uoverskueligt men lykkedes da tilsidst
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 13-02-2025 23_41_01.png
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 13-02-2025 23_41_13.png
Det var sjovt at iagttage hvem der skred først og hvorfor. Der var især en som bare holdt op med at sy for at slænge sig i sofaen. Men i følge hendes personlighed var hun ellers aktiv og havde ingen nødvendigheder hun skulle, så jeg satte hende til at arbejde igen. Og hun havde ikke bekvemmelighed som stræben....hmmm spøjst.
Om eftermiddagen sad der kun en tilbage og hun fik en kobber badge
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 13-02-2025 23_52_29.png
De fleste andre var gået iseng..men dem som stod op ved robotstationen havde også ondt i benene.
Desværre opdagede jeg at min simmers boolprop var begyndt at blinke lyserød...åhh nej ikke igen..så jeg prøvede at redde situationen og så gik spillet ned...og jeg havde glemt at gemme... ](*,) Så nu må jeg nok starte fra dag 1 igen på fabrikken.... :lol: :-({|
Anbodil

Post by Anbodil »

Jeg gik ind i mit spil igen men skaden var sket så kort spiltid efter begyndte det lyserøde igen...det opfører sig sg nærmest som en virus... :-s

Først var det maden og så det her
The Sims(TM) 2 Mansion and Garden Xtra pakke 14-02-2025 00_42_07.png
Det er virkelig ærgeligt, men der hvor jeg hentede spillet dengang ligesom så mange andre, som slås med samme problem, kan en eller anden idiot sagtens ha inficeret spillet med virus.
Tilgengæld tror jeg ikke at spillet " hvis jeg købte det fra EA" er inficeret, men bare har de kendte bugs...

Hmmm tænke tænke... :( Men så vil det betyde at jeg skal ha afinstalleret denne ultimate Collection helt, så der intet er tilbage i systemet, ellers kan jeg overføre virus til den nye udgave, hvis jeg køber det...

På den anden side kan det også være noget som opstår afsted kommet at mit grafikkort. Jeg opgraderede det trods alt til over dobbelt kapacitet. Og med alt det nye som de sidste nye spil kræver af et grafikkort , så er det jo ikke utænkeligt at mit nye grafikkort er indstillet til noget det gamle ikke kunne og som bare klasher med det gamle simsspil...Hvis man dog bare vidste..... #-o
sims4ever

Post by sims4ever »

æv hvor ærgerligt at det skal være sådan - men den ultimative version jeg havde - ligesom din - opførte sig også mærkeligt - jeg havde dog ikke lyserøde blink - men at spillet pludselig frøs og bang så gik det ud.

Før jeg købte og installerede det "nye sims 2" fra ea - afinstallerede jeg alt fra den gamle version. hele pivetøjet - derefter satte jeg min maskine til at scanne hele systemet - det tager lidt tid at gøre - og man behøver ikke nødvendigvis at gøre det - det var bare en ekstra foranstaltning jeg gjorde.

Derefter købte jeg så ea's nye version og den lagde sig fint hvor den skulle - siden da er spillet opdateret igen af ea.
Indtil nu har jeg ikke haft problemer med sims 2 - og ja jeg kan se at alle stuff pakker er med undtaget ikea pakken - det er fordi ea ikke længere har licens til at bruge ikea navnet.

EA har opgraderet sims 2 til windows 10 og 11
Anbodil

Post by Anbodil »

Jeg skal lige høre om du købte spillet fra EA eller steam??

For jeg synes ikke jeg har set at man kan nøjes med at købe sims 2 fra EA, men automatisk får sims 1 med til samlet 300 kr. Men via steam kan man købe sims 2 for 250 kr.
Og hvis du købte sims 2 fra EA, ligger spillet så sammen med de andre i EA app'en :?:
sims4ever

Post by sims4ever »

Jeg købte det via ea appen - og ja sims 1 følger med. Dengang ville jeg jo også have det - men det er kun blevet til 2-3 kig derind.

Spillene ligger sig i ea appen og er separate.
Hvis du køber via steam skal du alligevel over på ea appen for at spille.
Anbodil

Post by Anbodil »

Okej det gir mig det svar jeg ønskede! Tak :)
Anbodil

Post by Anbodil »

Nu har jeg så fået mulighed for at spille den "nye" udgave af The sims 2 og du fik ikke helt ret.
Da jeg købte spillet via steam slap jeg for at skulle ind på EA appen først. Heldigvis. Jeg kan bare klikke på genvejen på skrivebordet, ligesom med alle andre steam spil og dejlig nemt. Men jeg blev overrasket over at sims 4 også lagde sig hos steam med et ikon på skrivebordet.
Det lader til at man kan linke sims 4 til steam og således undgå at åbne EA appen, men det kræver lidt trin man lige skal igennem, bl.a. en verificering via mail! ;)
Post Reply