Små historier fra Rhodonland og plantesimmerne.
Små historier fra Rhodonland og plantesimmerne.
Her er Viola Kobjælde. Jeg har besluttet at hun skal være ane til et ophav af plantesimmere og det uden at kunne huske, om det er svært eller let at blive plantesimmer i sims 2. Hendes grund er tom, så hun kaster sig over at observere fugle og den slags.
Men sådan kan hun jo ikke leve, så jeg går igang med at bygge et lille hus og gir hende det nødvendige grønne at tage sig af...
Det blir også til et stykke jord som skal beplantes med tomater..
En forbipasserende kat er blevet nysgerrig, men jeg er ikke sikker på at den er helt vild med modtagelsen. Den fortrød nok at være så nysgerrig!
Jeg ved ikke hvad det er for en jord viola har fået, men ukrudtet gror bedre end selve planten..
Da Viola er ved at gå til af social afsavn, må hun en tur i byen. Her møder hun en gut som hun falder i snak med! En svingom blir det også til.
Imens sker der sære ting udenfor baren...men måske det er fordi barens navn er SPØGELSESBAREN????(nu er det ikke hekse det drejer sig om denne gang, men måske en gang i fremtiden).
Viola er kommet sent hjem og ser at hendes frugttræer lider...og så er der ingen kære mor, bare frem med det giftige sprøjtemiddel
Og sådan går dagene med at sprøjte for utøj..og jeg havde glemt hvor heftigt det er i sims 2, for allerede på 4 dagen sker dette...
Og så kan arbejdet fortsætte, men forvandlingen er indtruffet.
Nu er Viola Kobjælde blevet en ægte plantesim og med meget få behov.
Det gik jo let og smertefrit!
Last edited by Anbodil on 7. May 2022, 22:16, edited 2 times in total.
Re: Plantesimmere
Viola knokler med at tilfredsstille de utilfredse planter nat og dag. Men jeg blir utilfreds med at nabolaget er så mørkt, og nu hvor hun er vågen nat og dag er det vist på tide at sadle om.
Selv tomaterne er utilfredse..som man kan se af de varierende farver..
Jeg vælger et nyt område og laver det til ørken, for at få det så lyst så muligt uanset årstid.
Og så ligger jeg en samling grunde ned, som jeg kan lege med efterhånden.
Viola har fået en donation på 50.000 så jeg ikke skal tænke på det når jeg bygger hendes nye hus.
Resultatet blev hæderligt.. Viola går i gang med at plante, og nu har hun fået adgang til alle de forskellige sorter da hun har fået et sølvbadge i havehold.
Så stangbønner, jordbær, aubergine, peberfrugter m.m. blir sået. Det er så varmt at hun har smidt tøjet.. Men hun kan ikke hvile på lauerbærrene, for hun har et kald. Så hun gror den første plantebaby. En pige som får navnet Daisy! Straks går de igang med at lege. om plantebabyen er køn, kan diskuteres, men de er søde og snart genlyder spillet af tumlingelyde! Jo plantebabyer er glade for at lege og Viola nyder sin nye tilværelse som mor! Men flere vil komme til, så det vil gi mening, hvis man kan lave sit legetøj selv. Derfor har Viola også anskaffet sit en arbejdsbænk til formålet..og går i gang. Dagen går med leg, vask og badning, lave legetøj og passe de genstridige planter, som er så svære at gøre tilpasse!
Og så ligger jeg en samling grunde ned, som jeg kan lege med efterhånden.
Viola har fået en donation på 50.000 så jeg ikke skal tænke på det når jeg bygger hendes nye hus.
Resultatet blev hæderligt.. Viola går i gang med at plante, og nu har hun fået adgang til alle de forskellige sorter da hun har fået et sølvbadge i havehold.
Så stangbønner, jordbær, aubergine, peberfrugter m.m. blir sået. Det er så varmt at hun har smidt tøjet.. Men hun kan ikke hvile på lauerbærrene, for hun har et kald. Så hun gror den første plantebaby. En pige som får navnet Daisy! Straks går de igang med at lege. om plantebabyen er køn, kan diskuteres, men de er søde og snart genlyder spillet af tumlingelyde! Jo plantebabyer er glade for at lege og Viola nyder sin nye tilværelse som mor! Men flere vil komme til, så det vil gi mening, hvis man kan lave sit legetøj selv. Derfor har Viola også anskaffet sit en arbejdsbænk til formålet..og går i gang. Dagen går med leg, vask og badning, lave legetøj og passe de genstridige planter, som er så svære at gøre tilpasse!
Sjovt at se sims 2 igen. Jeg havde glemt at børnene blev groet ud 
Ja de blir nærmest rystet ud af håret....vil jeg kalde det!!! 
Næste morgen ryster Viola endnu en plantebaby ud af håret og det blir atter en pige, som får navnet Bellis. Viola havde uden succes forsøgt at lære Daisy en vuggevise,men nu prøver hun så med Bellis..
Det går over al forventning som glæder Viola..
Søskende kærlighed...
Plantebørnene er meget lærelystne og kaster sig over at tegne og lege med klodser..
Men Viola holder et vågent øje med dem og da hun finder at Daisy er blevet for tør, må hun lige en tur i karret!,,,,eller er det mon Bellis
Og så blev der en ledig stund til at lære om parforhold, men spørg mig ikke hvorfor viola ønsker at lære om Det!!
Næste morgen ryster Viola igen en plantebaby ud af håret, og denne gang blev det endelig en dreng. Han fik navnet Bynke!
Efteråret byder på hurtig læring og blade man kan boltre sig i eller fylde i sin kompost. Jeg finder Daisy igang med at morer sig gevaldigt
Det er nu dejligt når ungerne har hinanden. Ikke fordi de leger så meget sammen, men alligevel..
Men tiden går stærkt og pludselig er det tid for at Daisy vokser op og blir voksen.
Last edited by Anbodil on 21. Feb 2025, 22:51, edited 1 time in total.
Re: Plantesimmere (historie)
Hun virker da til at være en omsorgsfuld mor - hende Viola 
Ja hun prøver på det, men det er jo også mig som bestemmer!!
Viola har avanceret på sin legetøjsmager bænk og kan nu lave : klovn i en kasse. Det er hun så begejstret for at hun gir den første til ungerne og Bellis er da også så nysgerrig at hun straks må prøve den, men ak...da klovnen springer op af æsken blir Bellis så forskrækket, for den ser væmmelig ud.. Hun begynder at græde hjerteskærende..øv sådan en væmmelig nar.. så kommer Daisy hende til undsætning og trøster...heldigvis! Viola takker hende for hjælpen Og så kommer Bellis på andre tanker, da Daisy finder en historie frem og læser højt. Men Daisy skal finde sit eget sted nu hun er blevet voksen, men har lovet lige at hjælpe sin mor først. Viola er nemlig travlt optaget af at få de der :klovn i en kasse, rigtige! Det er ikke meningen at de skal skræmme....!! Så optaget er hun at hun ikke opdager at hun får kortvarigt besøg. Daisy er blevet færdig med at hjælpe Viola og har nu grebet avisen for at finde ud af hvor hun kan bo.. Hun siger farvel til dem alle og stiger ind i den hidkaldte taxi....og det var så Daisy. Nu er de kun 2 børn, men ikke ret længe..
Viola har avanceret på sin legetøjsmager bænk og kan nu lave : klovn i en kasse. Det er hun så begejstret for at hun gir den første til ungerne og Bellis er da også så nysgerrig at hun straks må prøve den, men ak...da klovnen springer op af æsken blir Bellis så forskrækket, for den ser væmmelig ud.. Hun begynder at græde hjerteskærende..øv sådan en væmmelig nar.. så kommer Daisy hende til undsætning og trøster...heldigvis! Viola takker hende for hjælpen Og så kommer Bellis på andre tanker, da Daisy finder en historie frem og læser højt. Men Daisy skal finde sit eget sted nu hun er blevet voksen, men har lovet lige at hjælpe sin mor først. Viola er nemlig travlt optaget af at få de der :klovn i en kasse, rigtige! Det er ikke meningen at de skal skræmme....!! Så optaget er hun at hun ikke opdager at hun får kortvarigt besøg. Daisy er blevet færdig med at hjælpe Viola og har nu grebet avisen for at finde ud af hvor hun kan bo.. Hun siger farvel til dem alle og stiger ind i den hidkaldte taxi....og det var så Daisy. Nu er de kun 2 børn, men ikke ret længe..
Last edited by Anbodil on 21. Feb 2025, 22:53, edited 1 time in total.
Læser lige i det første billede at Viola har fanget en jordnøddesommefugl
gad vide hvordan sådan en ser ud
De børn vokser da som ukrudt må man sige
- bliver plantesimmere hurtigere voksne? det kan jeg slet ikke huske
Og stakkels Bellis og den grusomme klovn i æske - håber ikke hun bliver traumatiseret af det
De børn vokser da som ukrudt må man sige
Og stakkels Bellis og den grusomme klovn i æske - håber ikke hun bliver traumatiseret af det
Daisy flytter for sig selv og finder en grund. Jeg har besluttet at ud over de 20.000 som følger med fraflyttere, så får de 50.000 oveni. Det er altså nemmere at bygge, når man ikke skal skæve til midlerne hele tiden.
Mens huset tager form, finder hun fornøjelse i at lege ornitolog
Jeg blev ok tilfreds med huset og her ses bagsiden;
Naturligvis skal der også plantes planter hos hende:
Imens har Viola groet endnu en blomsterdreng som hun gir navnet Røllike.
Røllike sætter sig straks ved den nye "klovn i en kasse" som viola har skiftet ud..
Hun ser at hun har fået lavet den rigtigt, for den bringer lykke...så nu kan hun trygt fortsætte produktionen
Der er liv og glade dage i "legestuen" Børnene hygger sig sammen..
Og danne venskaber...
Men viola vil også gerne være med og leget titte bøhh med Røllike. Imens har Bellis fattet kærlighed til en rød flot brandbil som mor har lavet
Bag Violas ryg vokser Bellis pludselig op og blir voksen og brandbilen ligger alene tilbage
Last edited by Anbodil on 21. Feb 2025, 22:56, edited 1 time in total.
Hold fast alle de børn - men det er nok nemmere at gro dem ud af håret trods alt
Flot hus Daisy har fået bygget - kan godt huske de der gartneri dele - dem byggede jeg også en del med
Flot hus Daisy har fået bygget - kan godt huske de der gartneri dele - dem byggede jeg også en del med