No place like home

Snak om spil generelt
Post Reply
Anbodil

No place like home

Post by Anbodil »

No Place like home (NPLH) er mit absolutte ynglingsspil. Jeg mener jeg har nævnt det før, men kunne ikke lige finde, hvor jeg har skrevet det!
Det har været længe undervejs på steam og har nu endelig en afslutning og er fri for de fleste bugs.

Spillet handler om Ellen Newland, som vender tilbage til jorden fra Mars, for at finde sin bedstefar: Hendes udgangspunkt er hans gamle farm, men alt er fyldt op af affald! Så hendes job blir at rydde op og skaffe sig de nødvendige ting hun skal bruge på sin vej mens hun leder efter hendes bedstefar Max.
Robotterne har overtaget det meste og fyldt det hele med affald, så dem skal hun også bekæmpe på sin vej. Og redde de tilfangetagne dyr skal du også! ;)

Grafikken er blevet ret flot..og her er så et eksempel på det;
NPLH 31-03-2022 23_55_53.png
Spillet er både et farmerspil og et samlerspil! Der er mange quests, et fint historieforløb, og man kan møblere sit hus og have efterhånden som spillet skrider frem. Og så kan man finde madopskrifter, som kan hjælpe en undervejs! Du har mulighed for at opgradere det meste, også din hastighed og dine redskaber, maskiner og dyrehold!

Det at rydde op i al det affald gir en svær tilfredsstillelse som ikke lige er til at komme udenom. :D

Spillet kan spilles som alm. med quests og i kreativ form uden quests. Mit håb er, at der med tiden også kommer en "hard" sværhedsgrad! [-o<
sims4ever

Re: No place like home

Post by sims4ever »

Er det er nyt spil som er kommet? eller er det det gamle der er opdateret?

Jeg læste om det inde på Steam den anden dag - men det er ikke noget jeg vil investere i. Jeg er lidt træt af de der "besøg hos bedstefar" spil - dem er der en del af. Og jeg gider ikke rende rundt og rydde op, plante og høste mv. :lol:
Anbodil

Post by Anbodil »

Det er da ellers meget sjovere at rydde op i spil, med bor og støvsuger, end i virkeligheden... :D
Man kan altså ikke kalde det et "besøg hos bedstefar" spil...langtfra faktisk!

Ja det er blevet opdateret en del gange til nu at være "færdigt". Der kan dog komme lidt afpusning, og måske den tilføjelse, jeg gerne vil ha...men det er også alt! :)
sims4ever

Post by sims4ever »

Det var jo ikke ment som kritik - men både stardew valley, big farm, my time in portia da er det jo en "forsvunden" bedstefar det handler om. Og det lyder det jo til at NPLH også handler lidt om.

Jeg kan godt huske du var ked af det da dit spil ikke fungerede længere - så det er da godt det virker igen, og du får noget ud af det :mrgreen:
Anbodil

Post by Anbodil »

Jeps... :mrgreen: og jeg har også My time in Portia, men det spil har jeg opgivet...mand det var bare FOR stort!! :?
Post Reply