Åh ja det kan jeg godt nikke genkendende til
Jeg har det faktisk lidt på den måde med sims 4. Jeg købte rask væk nye pakker fordi jeg så håbede at nu kom min spil iver frem - og så lavede jeg en masse forarbejde til det jeg ville spille og det så godt ud osv. for så at miste modet og overblik - som om jeg ikke anede hvad jeg egentlig ville med det alligevel.
Ang. nye spil så har jeg det lidt på samme måde som dig - jeg køber det og får det sat i gang for så at opdage at interessen ikke er der - eller at spillet ikke falder ud som jeg havde forventet, selvom jeg har læst op på tingene. Det eneste der driver mit værk pt. er Foundation (som nævnt andet sted) men det er ikke hver dag jeg spiller det - det sker sådan med mellemrum. Men når jeg spiller det så opdager jeg slet ikke at der lige pludselig er gået 2 timer - lidt på samme måde som når jeg kaster mig over et puslespil, som fanger mig.
Det kan jo også være at spil iveren bare tager af når man bliver ældre end det var for 20 år siden da Sims var nyt f.eks.
Mine sønner er jo totalt spil freaks - i sær final fantasy er drivkraften hos dem - som de spiller sammen med en masse andre i en bestemt gruppe de har dannet - og måske er det i virkeligheden det som er galt med os to - vi mangler noget drive og nogen at spille med for at kunne holde gejsten oppe - det har jeg i hver fald tænkt en del over den senere tid