Okej så, men det kan godt være du ikke helt har forstået konceptet. For man kan ikke spille frispil før det første spil med samtlige quests (altså dem som er nødvendige for at gennemføre) er overstået. Der er mange ting man skal holde øje med, og man skal også vælge sine bygninger med strategi. For det gir bedst at stræbe på at slutte med guld eller platin...alt andet er ret ligegyldigt.
Når du vælger at gå i Watchermode...altså hvor du ser alting højt oppe fra så du har et overblik..så er der i venstre hjørne et lille vindue. Her finder du en lille pil som peger nedad...når du klikker på den kommer de 4 tilstande frem: Sikkerhed; helbred; kultur; og viden. Og alle har 12 felter. Disse felter kan kun fyldes op via to ting...først skal de åbnes ( farves) Det gøres ved at købe bygninger til nabolaget, og så skal de fyldes med mørkere farve..og det gøres med quests...man kan altid se hvad en quest gir, når man klikker frem i den (uden at godtage den). Og her er så humlen; du kan ikke få glæde af de ting en quest belønner dig med, hvis der ikke er farve i feltet (altså sikkerhed, helbred, viden eller kultur) først, så er dit arbejde spildt..
Desuden , alt efter hvilke overordnet udfordring du har valgt til dit kongerige; er strategien med hvilke bygninger du vælger hvornår og deres helte bestemt ikke ligegyldig....det har bare rigtig meget at sige!
Jeg troede faktisk du vidste alt det her...hmm. Det er ikke et simsspil, som dem vi har spillet, men et strategispil..lidt som det andet du spiller nu "Foundation"!!
Jeg må tilstå Jeg tror ikke spillet er kaput, men man skal jo vide, hvordan det skal spilles..og hvad det går ud på....det var også derfor jeg anbefalede dig at læse Carls guide!!
Jeg knoldede også første gange jeg spillede det.....for laaang tid siden...men jeg læste mig så til hvordan man gjorde..og tja...jeg har kun en gang måtte omspille en quest fordi den havde en fejl..og en anden gang afsluttede jeg en hel opgave utilfredsstillende...så jeg spillede den om. Forøvrigt er opgaven "Hardworker" en af de sværeste...så den skal du bestemt undgå et stykke tid. Men de opgaver har du slet ikke adgang til, før du har gennemført begynder spillet...og det er jo ikke lykkedes for dig,...

så det er ikke så mærkeligt at dit spil gør knuder...

Man kan IKKE slå det fra!!!!!