Medieval: Safe and Sound

Anbodil

Medieval: Safe and Sound

Post by Anbodil »

Så fik jeg startet et nyt spil og det er dejligt at være igang. Jeg husker mere og mere... :P
Men jeg var nødt til at starte to gange. Pyt med det. Jeg tog den nemme starter kongequest til at ligge ud med, og så bestræber jeg mig på at dygtig gøre mine helte mindst 3 levels under en quest...det er en god strategi.

Mit kongerige hedder Stronghold! Opgaven går ud på at få et veludviklet forsvar så borgerne kan føle sig sikre.
Kong Frans er her på vej til kamp med en bandit fra skoven..Jeg har selvfølgelig trænet ham, men kom bagefter til at tænke på at han kæmpede med et sløvt sværd...altså her havde jeg glemt at han selv skal hvæsse det! :-$ Men det gik, for jeg havde trænet lidt med ham...hehe
Screenshot-3.jpg
Screenshot-4.jpg
Screenshot-5.jpg
Kong Frans er en drukkenbolt..en af de nemmere fatal flaws...og så er hans tjener ikke ankommet endnu, så han må selv lave maden...
Screenshot-6.jpg
Screenshot-7.jpg
Monakken har ærinder udenfor slottets mure, og må besøge hulen, hvor graveren gerne vil hvide hvad han skal stille op med to syge bønder. Desuden skal Frans samle forråd og materialer til kongerigen, og så vil han gerne ha fyldt lidt i forrådskammeret
Screenshot-8.jpg
Har købt ind i byen og fået et lidt bedre sværd
Har købt ind i byen og fået et lidt bedre sværd
taler om byens forsvar
taler om byens forsvar
Pludselig blir han kaldt til en af sine pligter nemlig at smide folk, som opfører sig upassende, i gabestokken. Og så kan man jo smide lidt med grøntsagerne, men da opråberen også fornærmer ham, ryger hun også i gabestokken....ahhh det er dejligt at være konge..hehe
Så er der udøvende magt
Så er der udøvende magt
Screenshot-12.jpg
Screenshot-13.jpg
Screenshot-14.jpg
Screenshot-15.jpg
Anbodil

Re: Medieval: Safe and Sound

Post by Anbodil »

Efter den omgang har Frans brug for lidt sjov, for han elsker nemlig sjov...så måske mn kan få barden til at gi et nummer
Screenshot-16.jpg
Og så er der pligterne...og det er ikke al sammen sjov og ballade..
Screenshot-17.jpg
Screenshot-18.jpg
Heldigvis har han nu fået en tjener som indtil videre er fan af Frans...yders bekvemt..hehe
Screenshot-19.jpg
Og så er der andre ting som er sjovere end at holde hof..
Frans sad i held med kortene, men jeg måtte stoppe ham da lykken vendte...
Screenshot-20.jpg
Screenshot-21.jpg
En af de sidste opgaver kræver endnu en tur til byen, hvor ham må skaffe sig en papegøje, som han kan pudse på folk...også en af de mange ting Frans finder fornøjeligt...
Screenshot-22.jpg
Så endte opgaven og jeg fik bygge en smedie..i det næsten tomme nabolag..
sims4ever

Post by sims4ever »

På det første billede kan man også se at Kongen tænker på drikkelse :lol:

Det er hårdt at være Konge med alle de pligter han har. Ved gabestokken er han da i sit es :mrgreen:

Jeg husker bare intet - men tror jeg køber det alligevel og prøver mig frem.
Anbodil

Post by Anbodil »

Jeg skal jo fokusere på forsvar og helbred, så nu til smeden. Jeg elsker at spille smed, især efter jeg lærte hvordan man gjorde så sværd og andre smedede ting bliv gode..

Penny Blacksmith blir straks sendt ud for at samle forråd og materialer..
Screenshot-24.jpg
Og så går hun igang. Først skal kul hældes på smedien og så skal de op på den rigtige temperatur
Screenshot-25.jpg
Screenshot-26.jpg
Det er ikke altid nemt at koncentrerer sig, når der hele tiden er besøgende, og da slet ikke når heksene udøver deres magi så gnisterne fyger
Screenshot-27.jpg
Men heldigvis er der ro ind imellem
Screenshot-28.jpg
Penny er stolt da hun åbner sin forretning, med de første varer...
Screenshot-29.jpg
I hulen finder hun en udsøgt materiale til at mede med. Der er ekstra stærkt og let..
Screenshot-30.jpg
Screenshot-31.jpg
Men hun finder også tid til lidt romance...hehe
Screenshot-32.jpg
Og måske er det hendes kommende som nu har taget ophold i hendes private gemakker....ja man kan aldrig vide
Screenshot-33.jpg
sims4ever

Post by sims4ever »

gode billeder :D Ja de havde travlt i middelalderen.

Mine billeder er forsvundet :o
Anbodil

Post by Anbodil »

Og du har kikket under dokumenter/electronic arts/ o.s.v.!
sims4ever

Post by sims4ever »

ja har kigget højt og lavt - ingen billeder. Den har gemt mine saved sims - men der spørger computeren om hvor de skal lukkes op - det ender måske med screen shots :|
Anbodil

Post by Anbodil »

Hmmm meget underligt!

Nå men ingen kongerige uden en ridder og her kommer Sir Persival Lancelot ind i billedet.(tro mig...jeg er så dårlig til at hitte på navne :roll: )
Persival er lidt af en smuksak, men er i denne opgave offer for bagvaskelse..
Screenshot.jpg
Han har ikke sine mænds respekt, fordi der går sladder om at han ikke har sit eget våbenskjold....derfor er han på jagt efter rygternes opståen..
Men han skal også samle føde..og så er der alle de andre pligter som skal passes
Screenshot-2.jpg
Screenshot-3.jpg
Percival vælger at sparre med en af sine riddere, for at få en ide om deres slagfærdighed..Først går det godt, men han må ende med overgivelse
Screenshot-4.jpg
Screenshot-5.jpg
Screenshot-6.jpg
Så han må bare træne flittigt for at dygtiggøre sig..
Screenshot-7.jpg
Screenshot-8.jpg
På et tidspunkt har han et ærinde ved torvet og her opdager han at banditter står ved indgangen til kongeriget...hvorfor passer hans folk ikke deres job???
Screenshot-9.jpg
Screenshot-10.jpg
Men han har andre ting at tænke på, for han har fået besked på at anholde en person som opfører sig upassende.
Nu ligger det ikke til Persival sådan at behandle folk dårligt, men et job er et job, så man kan ligesågodt tømme vedkommenes lommer først.
Screenshot-11.jpg
Screenshot-12.jpg
Det kommer naturligvis til kamp...og her vinder Persival, så den ubehagelige person kan blive ført til gabestokken, men ikke uden at Percival bliver hårdt såret.
Screenshot-13.jpg
Screenshot-14.jpg
sims4ever

Post by sims4ever »

Det er da nogle fine navne de har :mrgreen:

Der er da godt nok drama i det her afsnit 8-)
sims4ever

Post by sims4ever »

slettet pga. dobbelt svar :roll:
Post Reply