Foundation

Snak om spil generelt
sims4ever

Re: Foundation

Post by sims4ever »

Nej det er ikke helt nemt at holde styr på - ved ikke om det her link kan hjælpe? https://foundation-game.fandom.com/wiki/Foundation_Wiki

Og ellers kan jeg måske komme med noget. Peter har også spillet og har spillet det ind i mellem.
Anbodil

Post by Anbodil »

Jo mange tak! Det er jo et spil man er nødt til at sætte sig ind i, er jeg sikker på. Så det må nok vente lidt endnu. ;)
sims4ever

Post by sims4ever »

Det gik lidt trægt i starten - men nu er der kommet mere skred i den igen - ny by Har lagt farm ned så der kan komme gang i mælkeproduktion.

Næste skridt bliver et stenhuggeri, oste mejeri, marked til at sælge ost, nyt varehus og en fåre farm - senere igen et spinderi og en skrædder - så kommer der forhåbentlig gang i indtjeningen :mrgreen:
Green valley
Green valley
Anbodil

Post by Anbodil »

Ja for til mange byggerier skal man bruge sten og dem har man ikke i starten...Så det er lidt trickey.... :-s
sims4ever

Post by sims4ever »

Du skal sørge for at vælge et område hvor der er sten og bær lagt ned - så har de uendelige mængder af disse. Udover det er det godt at der forefindes masser af træer som de kan fælde - oppe i højre hjørne er der en række funktioner - blandt andet et male redskab - her skal du markere de træer du vil have fældet med blåt - det samme gør du med sten området og bær området.

Allerførst skal du bygge en brønd så de kan få vand - og så en arbejds bygge plads - en stenhugger camp - et skovhugger camp og en bær plukke camp - så bestemmer du hvem der skal lave hvad - enten ved at klikke på de forskellige camps eller via byboer knappen nederst i venstre hjørne - her kan du også give dine byboere andre navne. Udover det skal der bygges en carnary til op bevarelse af bær - samt en markeds plads hvor de kan sælge bær fra så folk kan få mad. senere igen skal der bygges et varehus til opbevaring af træ mv. som de kan sælge via transport ruterne som du også skal lukke op for.

Senere igen skal der bygges en Lord Manor bygning - hvor du kan have en skattekiste så der hele tiden er penge på kistebunden.
Anbodil

Post by Anbodil »

Ja det er rigtigt, men GISP altså! Jeg tror bare ikke jeg er gearet til den slags lige nu. :-k Det må altså vente til efteråret måske!
sims4ever

Post by sims4ever »

ok :lol:
sims4ever

Post by sims4ever »

Billeder fra mit spil
Manuel spinder
Manuel spinder
Høsten skal i hus
Høsten skal i hus
Fåre farmen
Fåre farmen
Anbodil

Post by Anbodil »

Nåhh det ser da ud til at du kan få det til at glide...med får og korn... :)
sims4ever

Post by sims4ever »

Jahh det går sådan frem og tilbage - nogle gange udvandrer de helt vildt fordi de er "ulykkelige" - og man skal kæmpe for at holde arbejdspladserne åben med dem der er tilbage - så vender billedet og der begynder at komme nye til igen - det er en svær balancegang - lige nu tjener "jeg" styrtende med penge - men det hjælper jo ikke når de udvandrer :lol:
Post Reply