Paralives

Snak om spil generelt
sims4ever

Re: Paralives

Post by sims4ever »

spændende :D det vil jeg glæde mig til at se
Anbodil

Post by Anbodil »

Så har venskaber været oppe og vende i Paralives gruppen, og baseret på en afstemning OG folks kommentarer omkring sammen blev resultatet sådan;
Design Vision for Relationships
This week, in addition to the community brainstorming, we also had a internal meeting to discuss the design of the relationships in Paralives. The goal of this team meeting was to establish the design vision of the relationship system.
• Each relationship should be unique. In real life, we can have many friends but none of these relationships are the same because there's always different elements that bring different people together. One friendship might be purely based on a common love for music while another might be based on long lasting childhood memories.
• Players should be able to build relationships over time and it should be rewarding. While playing Paralives, building and improving relationships should be a fun and rewarding.
• Relationships should affect other aspects of the game. Having good relationships at work should positively affect your career or having friends to practice your hobbies with should have a positive impact on your skills.
• Give players control over their stories. Since Paralives is a sandbox life simulation game, players should be able to guide different relationships in different ways. Getting creative should reward the players with interesting developments in a relationship between two Paras.
We came up with a foundation for the design of the relationship system to fit the above design pillars. The suggestions from the community were also very helpful to make sure we thought of every important aspects and constraints. Feel free to continue sharing and discussing your ideas, as not every detail of our relationships-related features have been decided yet. I'm looking forward to share more about our design in the future once we can show it in the context of the game!

Beklager jeg ikke har oversat det! :oops:
Jeg kom selv med en kommentar om at de venner man erhvervede sig når man var barn, somregel satte sig så fast i ens erindring, at de aldrig gik i 0, hvorimod venskaber fra omkring det 25 år var noget andet...o.s.v. Det blir lidt spændende hvordan de får løst opgaven med at lave forskelle!! :-k ;)
sims4ever

Post by sims4ever »

Ja det er sjovt du lige nævner det med barndomsvenner - det er ofte det man husker mest som voksen og ikke mindst det man ser for sig - hvorimod dem man møder i voskenlivet bliver mere fjerne.

Det er da en udmærket måde - hvis det kan lade sig gøre - at de evt. kan bygge venskaber via interesse områder og lign. i paralives

Det er lidt det samme i sims 3 f.eks. at for at kunne komme videre med sin karisma må man finde nogle venner - for at komme videre med en bestemt karriere.
Anbodil

Post by Anbodil »

Jeg lovede for længere siden lige at vise, hvordan Parafolkes ville komme til at se ud tilnærmelsesvis..Så det gør jeg nu Uden at ane om de er blevet frigivet til visning.. :oops: men altså.... #-o
Flere slags.png
Ældre kvinde.png
mørk mand.png
Opvækst.png
tumling.png
Og naturligvis vil der være slidere så de kan justeres..også i ansigtet. Jeg er så glad for at de har ordentlige tæer! :D
Lige nu har Alex vist hvordan billeder til væggen kommer til at fungere i spillet..og naturligvis er det igen logisk og smart lavet og minder lidt om sims 2...som så meget andet! ;)
sims4ever

Post by sims4ever »

Det ser da fremragende ud :D
Det bliver spændende at se hvordan det kommer til at tage sig ud i virkeligheden
Anbodil

Post by Anbodil »

Her kan du se hvordan deres færdige basefigur ser ud i 3D. Den er virkelig blevet god, synes jeg!
https://www.youtube.com/watch?v=JE00J4j8vwI
sims4ever

Post by sims4ever »

Ja jeg så det godt på facebook i går :)

Det ser meget godt ud de de får lavet - spændende at se hvordan det bliver når det er helt færdigt engang
Anbodil

Post by Anbodil »

På en eller anden måde formår teamet at tænke langt mere smart en EA. Og det de laver en unisexkrop at gå ud fra er genialt. For passer tøjet sådan en krop, så vil det også sidde væsentligt bedre, hvis du laver transkønnede. Samt at man kan bruge alt tøjet til begge køn uanset hvad, og det vil sidde godt på kroppen. Det er smart tænkt.
Jeg ved man også kan bruge alt tøjet til begge køn i sims, men her er de gået ud fra to grund kroppe..en M og en K..og det gør at meget af tøjet bare sidder dårligt hvis man skifter mellem kønnene med påklædningen. Men det gør også at de må lave nærmest dobbelt så meget tøj for at tilgodese behovene. Og det er altså ikke så smart tænkt, efter min mening! :-k
sims4ever

Post by sims4ever »

øhh jeg tænker jo slet ikke i de baner :oops: - har aldrig skænket det en tanke at tøjet kunne bruges til både M og K :mrgreen:
Anbodil

Post by Anbodil »

Har lige fået nyheder fra teamet...og der er rigtig gang i den på alle fronter. Nu hvor de har fået kroppen på plads arbejder en af dem med at lave tøjet, frisure og den slags. Andre er igang med at lave udkast til det første nabolag..og hvordan det skal se ud..hvad der skal være i det og al den slags. Andre igen arbejder med at gøre spillet mod og CC venligt. Det har nemlig hele tiden væres deres plan. Og det her vil du kunne lide Sims 4 ever. De vil lave et værktøj så vi selv kan lave vores nabolag! Så den del har de taget fra sims 3. ;) Der vil ikke være loadskærm mellem bygninger og grunde, men mellem nabolagene, kan man ikke ungå det! Ligesom i sims 3! ;)
Post Reply