Det er faktisk et stort spil og med, jeg tror det er over 16 eller flere nabolag som repræsentere forskellige dele af kloden og deres dyr. Du har 3 nabolag at vælge mellem, som er sikre verdner( uden farer), til din rådighed, men man kan også vælge at bygge i en af de andre. De fleste er mellem risiko verdener og så er der 3 højrisiko verdener (storbyer). Men det er vist mest gældende når du spiller med monstre.
Det kan betale sig at organisere sig fra start med dit lager af indsamlede ting, for områderne er meget store og smukke..og der er bare SÅ mange forskellige ting at samle. Der er naturligvis også lidt historie og overordnede opgaver, og så skal man sørge for mad og drikke, så man kan overleve. Man kan blive syg af at spise det forkerte.
På en måde er spillet uendeligt...lidt som sims..fordi du kan blive ved at samle ressourcer...Og udbygge dit landbrug eller fange flere dyr...alt fra kaniner til elefanter...og så kan man tilføje værksteder og bygninger. eller starte et nyt sted op. Jeg mener at nogle af planter og ting respawner...
Man kan også svømme i vand nogle steder og være heldig at finde ting på havbunden også! Så mulighederne er altså næsten uendelige.
Du transportere dig mellem verdener via en luftballon og loadscreen.
Jeg glæder mig til at begynde...snart! Har lige nogle andre ting jeg gerne vil afslutte først!!