Begejstring eller forbehold

sims4ever

Re: Begejstring eller forbehold

Post by sims4ever »

Raavad er bare noget der virker. Jeg har et par gamle skrælleknive - de er nok 30 år eller mere - men de virker :D

Jeg kan huske som barn at både mine forældre og min mormor lavede kaffe på madam blå - det dufter altså helt anderledes når det er friskmalede bønner. Min oldemor kværnede kaffen i sådan en gammeldags trækasse med håndsving.

Jeg maler min kaffe selv - for det er den luksus jeg tillader mig hver eftermiddag - har købt en pour over elkedel så min kaffe bliver super god :lol: De andre i husstanden syntes den er dum (kedlen) fordi vandet ikke løber så stærkt - men det er jeg da ligeglad med :lol:
Anbodil

Post by Anbodil »

Det kan kun være fordi de ikke har forstand på smag og kvalitet. ;)
Min farmor og farfar lavede altid kolpekaffe, og jeg aner faktisk ikke om man overhovedet kan få det mere??!!

Jeg har også en skrællekniv fra Raadvad. Min må være 43 år da det var noget af det første køkkengrej jeg købte, og den er stadig skrap!! Ja førhen kunne man godt lave ting som holdt, men det var der jo ingen forretning i mente eksperterne og så blev vi oversvømmet at krap varer som kun holder en vis "forud bestemt" tid. Dygtige forbrugere forbruger jo...suk. Men det er jo også derfor at vi har klimaproblemer så SÅ langt kunne vi altså ikke tænke... ](*,)
sims4ever

Post by sims4ever »

Peter vil nu også gerne lave kaffe på den måde men han bruger en såkaldt mokka kande som laver kaffen på komfuret. Lidt mere besværligt og derfor gør han det ikke så tit - det er mest når han har fri nogle dage. Men ellers er det instantkaffe der bruges - det er nu også ok i en snæver vending. Men jeg syntes det er nemt - skal bare bruge en filterholder til at stå på min kop - male kaffen og hælde vand på.

Du har ret i at det er en køb og smid væk tidsalder vi lever i. Intet holder på samme måde som i "gamle" dage. Og dog nu har vores køleskab kørt i 16 år - gad vide hvornår det står af?
Anbodil

Post by Anbodil »

ORV 16 år..., så er det næppe et A++ længere. :mrgreen: Men ja ting holder bestemt ikke som før. Min symaskine som jeg købte i dyre domme da jeg var ung og som var den første med elektronik i sig, holdt i 36 år. Det var ret godt for den slags. Men alligevel kan man få singere som har 100 år på bagen og som virker upåklageligt. Sådan er der jo så meget! :ugeek:
sims4ever

Post by sims4ever »

Jeg kan huske min mor havde en gammel singer maskine - sådan en sort meget tung en med pedal. Hun syede meget - det meste af mit tøj og til hende selv - mine dukker - og senere barbie dukker også. Den fungerede ret godt selvom den var gammel.
Post Reply