Paralives

Snak om spil generelt
Post Reply
Anbodil

Re: Paralives

Post by Anbodil »

Her er et link til led mere at Lea hverdag. https://www.patreon.com/posts/49185753
Jeg må sige jeg finder det interessant at få indsigt i hvordan man laver et spil, og jeg kan nu virkelig få en fornemmelse af, hvor og hvor meget EA har sprunget over hvor gærdet var lavest!! :mrgreen:
sims4ever

Post by sims4ever »

De gør jo alt det EA har undladt 8-) - det ser godt ud når de spiser :D
Anbodil

Post by Anbodil »

Ja en burger uden tallerken?? :D
Anbodil

Post by Anbodil »

Så er der kommet lidt nyt fra Alex til Patreons. Han fortæller og viser hvordan man laver et spejl, hvis man fx bruger Blender. Men han spørger også hvilke interaktioner vi kunne tænke os i forbindelse med et spejl...og jeg skal love for at folk havde ideer. Rette håret, putte læbestift på men også skrive på spejlet med den, pudsespejlet af efter fedtfingre fra småbørn og de skulle også kunne lave ansigter, slikke på spejlet og den slags. Dyrene skulle kunne gnide sig op ad det, eller angribe deres spejlbillede...o,s,v, ----der var bare SÅ mange gode forslag. Så det blir spændende hvad vi får i spillet!! ;)

Jeg synes det blir mere og mere tydeligt, at de laver et spil som en slags grundspil/basismuligheder og så følger der muligheder/software med så moddere og CC fremstillere nemt kan lave tilføjelser til spillet. På den måde kan spillet så udvide sig og blive mere omfattende. Se det vil pille en del ved vores opfattelse af mods og CC, som noget ødelæggende for spillet. En opfattelse mange har haft tidligere i forhold til sims. Men den opfattelse har ændret sig meget siden sims 4, hvor der netop var modderne, som måtte rette EAs mange fejl og bugs. Og vi har så mange gode moddere..på frilandsbasis...så jeg glæder mig faktisk til at de kommer i spil i forhold til Paralives når grundspillet er færdigt. Og en anden ting er, at to spil næsten ikke vil være ens på den måde. Det vil gi en langt større kolorit når det gælder spil og fortællinger på fx youtube. :P
sims4ever

Post by sims4ever »

Hmm - tjaa jeg ved nu ikke. Tror måske også de skal passe på ikke lave for mange ting ? Jeg personlig syntes det er rigelig det de kan i sims og har ikke brug for mere - jeg mener hvor mange mon ville bruge den slags funktioner hvis det blev muligt i paralives?
Anbodil

Post by Anbodil »

En hel del er jeg ret sikker på Sims4ever... :P ! Måske er vi bare blevet for vant til sims, så vi har svært ved at tænke ud af boksen??! :-k
Men det er ikke sims og jeg vil kun glæde mig over et anderledes spil med andre muligheder. Husk vi får også handicaps...såsom kørestol og poteseben. ;)
sims4ever

Post by sims4ever »

Uhh jeg ved jeg lyder negativ - men det er ikke fordi jeg ikke syntes det er spændende med et anderledes spil - vi har jo haft 4 x sims spil i rap efter hinanden og de ligner hinanden meget hvad spilmuligheder angår - det er vi enige i - selvom grafikken selvfølgelig er fulgt med tiden.

Det varer jo nok længe før paralives er klar - så jeg ved ikke om interessen holder stik for mit vedkommende. Kørestol og protese ben kan jeg godt undvære - det findes for meget i det virkelige liv - men omvendt så kan det måske lære andre at tage mere hensyn til os handicappede :lol:
Anbodil

Post by Anbodil »

Nemmerli....!! :D Det var faktisk et ønske fra mange, at kunne spille med handicap i spillet...så Alex og team prøver at være ret brede..tror også der kommer noget som kan bruges til psykisk sygdom. Jeg har fået forståelse af at mange ønsker at lave sig selv som en para og måske er der netop mange handicappede og psykisk syge som holder af den slags spil...jeg var jo selv meget glad for at spille da jeg havde min depression..ja det var ren terapi for mig!! :P
sims4ever

Post by sims4ever »

Der går da vedholdende rygter om at Paralives måske kan komme ud i år eller næste år. Selvom der intet er nævnt nogen steder så er spillet jo allerede annonceret på Steam. Tror sgu da ikke Steam vil gå med til at det skal ligger derinde i flere år - kan jeg slet ikke forestille mig.
Jeg tror ikke vi får et fuldstændigt komplet spil - men dog noget man kan starte med mens de stadig udvikler spillet og så ligger ind når det er klart - det er nok mere realistisk at tænke sådan.
Anbodil

Post by Anbodil »

Når det gælder Indie games; så kan steam godt reklamere for et spil i op til 3 år før udgivelse...det har jeg da oplevet før! Jeg venter bl.a. stadig på et spil jeg forelskede mig i for over 1 år siden...og der er stadig hverken tegn i sol eller måne... :(
Post Reply